26.7.13

Designletters in the summer

Tijdens een weekendje Amsterdam, kwam ik ze weer tegen tijdens het shoppen...de mokken van Designletters. Een serie mokken met Letters ontworpen in 1937.

In 1937 ontwierp de wereldberoemde Deense architect Arne Jacobsen de typografie voor het gemeentehuis van Aarhus in Denemarken. Een mooie op het Bauhaus geïnspireerde typografie die ondanks zijn 75 jaar nu meer dan actueel is en nu dus prijkt op de mokken en servies van Design Letters.
 
Ze stonden al een tijd op mijn wishlist en omdat ik altijd tijdens een trip een klein souvenir wil meenemen, waardoor ik telkens weer herinnerd wordt aan het leuke reisje als ik het gebruik, vond ik het een goed moment om ze dan (eindelijk) aan te schaffen. Ik shopte gelijk voor de gehele Familie. Ik heb dus de M en manlief kreeg de B. Ik shopte het in de Haarlemmerstraat bij &Klevering  (leuke straat, leuke shop...aanrader!). Toen ik een uurtje later bij Jan (in de negenstraatjes) de melamine variant tegenkwam, moest ik die natuurlijk shoppen voor Daan. Natuurlijk kreeg hij de letter D.  Family life in mooie design mokken.
 
Maar nu zag ik deze borden en smaakt het naar meer...........
 
 
De W van Watermelon



de B van Blueberries

 
de I van Icecream

Geen opmerkingen:

Een reactie posten